Filter trdih delcev se lahko zamaši zaradi različnih vzrokov

Katalizator in filter trdih delcev sta sestavna dela izpušnega sistema, ki pomembno vplivata na onesnaženost našega okolja. S katalizatorjem se uravnavajo škodljivi izpušni delci, medtem ko filter trdih delcev preprečuje izločanje nezgorelih trdih delcev, ki nastajajo pri zgorevanju dizelskih motorjev. Torej se s katalizatorjem srečamo pri vseh avtomobilih, ne glede na to ali so na bencinski ali dizelski pogon. Na drugi strani pa je filter trdih delcev obvezen del vseh dizelskih avtomobilov.

Filter trdih delcev pa lahko naleti na pogoste težave z njegovo zamašenostjo. Najbolj pogosti vzroki za to so okvarjeni EGR ventil, okvara turbo polnilnika, uporaba neustreznega motornega olja, neustrezno izvedeno povečanje moči, puščanje hladilne tekočine, mestna vožnja in podobno. Zato je potrebno posebno pozornost nameniti rednemu vzdrževanju avtomobila, pri katerim je uporaba kakovostnega goriva tudi zelo pomembna. Stroški vzdrževanja bodo tako bistveno manjši kot pa novi filter trdih delcev in njegova zamenjava.

FAP filter se največkrat zamaši pri mestni vožnji

Mestna vožnja je strup za vsa dizelska vozila bi lahko rekli. Pri mestni vožnji je vozilo vedno v nizkih vrtljajih in temperaturah, kar ne omogoča optimalne regeneracije FAP filtra. Količina trdih delcev se na ta način hitro kopiči in to na koncu pripelje do tako hude zamašitve, da je potrebno zamenjati FAP filter, ga očistiti ali celo obnoviti.

Da pa se izognemo popolni zamašitvi, lahko sami poskrbimo za nekaj dejanj, s katerimi lahko to težavo preprečimo. Proces regeneracije FAP filtra je samodejen postopek, ko se FAP filter samostojno očisti. Da pa se proces sproži, morajo biti izpolnjeni nekateri pogoji. Postopek regeneracije lahko poteka le pri visokih temperaturah in hitrostih motorja. Torej, če se želimo izogniti popolni zamašitvi AFP filtra, potem se vsaj enkrat na teden odpravimo na daljši izlet po avtocesti, da se bo lahko v tem času AFP filter samodejno očistil.