Filter trdih delcev v izpušnem sistemu

Dandanes ima vsak dizelski izpušni sistem FAP filter, ki lovi trde delce nezgorelega goriva. To je zelo pomembna komponenta, ki preprečuje uhajanje škodljivih snovi v okolje, s tem pa neposredno služi tudi zagotavljanju čistejšega ozračja in zdravja ljudi in živali.

Trdni delci pri izgorevanju goriva

V idealnem svetu bi bilo izgorevanje goriva v avtomobilskih motorjih popolno, ostali pa bi le izpušni plini, ki se jim pri takšnih reakcijah pač ne moremo izogniti. Izpušni sistem bi v tem primeru lahko svoje delo učinkovito opravljal tudi brez potrebe po filtriranju trdih delcev. A v resničnem svetu ne gre tako, temveč pri delovanju motorja nastajajo tudi nekateri trdni stranski proizvodi, ki so za okolje nevarni, zato se morajo zadrževati v izpušnem sistemu ali prej.

Predvsem v dizelskih motorjih prihaja do takšnih izpustov. Pri reakcijah čistega dizelskega goriva sicer ni velikih težav, treba pa je poskrbeti za saje, ki so lahko škodljive za okolje in za dihala. Še bolj problematični so drugi trdi delci, ki jih mora ujeti FAP filter. Ti pogosto nastanejo zaradi neustreznih primeri gorivu ali zaradi uporabe drugih neprimernih materialov, na primer olj z dodatkom žvepla. Ravno zato mora imeti izpušni sistem FAP filter, ki bo te vsiljivce pravočasno ujel in učinkovito zadržal.

V dizelskih motorjih je DPF oziroma FAP filter ključna komponenta izpušnega sistema, se pa vseeno pogosto odstranjuje. Kaj hitro se namreč filter lahko zapaca in vpliva na delovanje motorja ter izpuha. V nekaterih režimih vožnje takšen filter ne koristi veliko, prav tako pri uporabi tvegamo določene stroške in skrbi. To seveda ni prepričljiv razlog za to, da lahko filter kar odstranimo, a možnost obstaja in je za mnoge voznike privlačna. Bolj smiselno pa je FAP filter preprosto očistiti ali zamenjati, lahko pa ga tudi nadgradimo z bolj učinkovitim in obstojnim.